Februari 2020

Voor januari klik hier!

29 februari t/m 2 maart 2020.

De terugreis.

We rijden omstreeks 08.30 uur weg in Calpe met prachtig weer. Het weer blijft tot de grens mooi, maar dan wordt het minder en krijgen we regen. Onze eerste stop is in Saint Paul Les Dax, een budget Ibis hotel. Het hotel kom je via een automaat binnen. Het is voor een overnachting prima. Ook het ontbijt is goed. ‘S avonds eten we in Tajinier, een marokkaans restaurant. Natuurlijk werd er ook een optreden verzorgd door een danseres.  ook het buffet was heerlijk.

Deze diashow vereist JavaScript.

De volgende dag rijden we via Parijs, de navigatie geeft aan de de Tolweg problemen geeft en we rijden deels door Parijs heen, waar we wel een speedboot lijken zoveel water. Aan auto’s hadden ze daar ook geen gebrek. We arriveren in Ibis hotel Senlis. We drinken en eten wat in het restaurant, wat prima was. De volgende morgen ontbijt, wat gewoon slecht verzorgd was, een eitje moet je zelf koken, maar het ontbijt is vanaf 6.00 uur, maar om half acht moet men nog om een snoer zoeken en aansluiten om het water te koken. Dat duurde tijden, dus geen ei. Ook was er bruin brood, maar het sneetje was denk ik al een week oud, dus niet te eten. Ook het invalidetoilet had een deur met een dranger en de steunen zaten los in de muur. We rijden via de tunnel naar huis, onderweg regen, regen en regen. We zijn aan Spanje toe 🙂

27 en 28 februari

Rustig aan het opruimen en inladen,  de 27ste nog even bij Hongkong in LÁlbirg ti-pan gerechten gegeten. Het is nog heerlijk zonnig weer. Nog een dag van de zon genieten en morgenochtend richting kou:-(

Vaak krijgen we de vraag hoe het beviel zonder camper. We zijn verwoede camperraars en moesten wel even wennen. Het is rustiger en je hebt je auto om de omgeving te verkennen. Daarnaast hebben we een mooi appartement, uitzicht op zee, een spa(verwarmed zwembad met bubbel toestanden). We zijn direct op de boulevard met winkeltjes en restaurantjes. Dus een prima alternatief. Camperen is toch te lastig geworden door onze beperkingen.

26 februari

Vandaag is onze kleinzoon Jay Oedai jarig, 12 jaar alweer. Vanmorgen met hem gebeld, dat is wel het leuke van deze tijd dat je ook met je kleinkinderen contact kunt leggen. Bets en Anita zijn op visite geweest, was erg gezellig.  Met z’n vieren een hapje op de boulevard gegeten.

25 februari

Op visite geweest bij Maudy en Nico. Maudy had heerlijke lasagna gemaakt en ijs toe. Het was als vanouds gezellig. Morgen Bets en Anita op visite. De vakantie is bijna om, zaterdag weer richting Nederland in een paar dagen.

24 februari

Weer volop zon, dus maar op de fiets gestapt en Calpe wat verder verkend. Ook een stukje de Péron de Ifach opgeweest, het is volgens de borden rolstoel toegankelijk, maar de doorgang is smal en de weg niet echt gelijk. Ook een dame met een handicap van advies gediend i.v.m. parkeren in strijd met een onduidelijk onderbord op een gehandicaptenparkeerplaats. Ze was in het bezit van een gehandicaptenkaart.

23 februari

Wederom een prachtige zonnige dag, 21 graden. Met de auto een rit door het achterland en de bergen gemaakt. Prachtige natuur en een hele mooie rit. En op alle wegen hier ontzettend veel mensen die op dunne bandjes, een te klein zadel zich helemaal rot trappen, ze noemen dat wielrenners. In Nederland is het soms hinderlijk, hier zijn het net vliegen, ze zitten overal. Maar gelukkig ook dat went. Daarna op de boulevard wat gaan eten. Heerlijk dagje. Volgende week zijn we al weer op weg naar huis 🙁

22 februari

Met Jacqeuline en Henk wezen eten bij café/bar beladeria Topacio 3. Je kunt hier prima eten met een prima bediening. Ook is het volledig aangepast voor mensen met een beperking. Het was prachtig en warm weer en druk op de boulevard.

21 februari

Een zonnige dag met wel wat wind. Op de boulevard wat gedronken en mensen gekeken. Altijd leuk al die pensionadoos. Daarna thuis wat gegeten en de websites bijgewerkt. Morgen met vrienden op de boulevard eten.

20 februari

De dag van het debat over de marinierskazerne, waar de Zeeuwse overheden en bewoners belazerd zijn. Met een excuus en een belofte komt de staatssecretaris er vanaf. Het vertrouwen in de tweedekamer loopt daarmee ook een flinke deuk op.  De politiek wordt met de dag ongeloofwaardiger.

De dag was heel zonnig. Ze werkte aan de boulevard en het appartementencomplex. Ik heb de was gedaan, Maddy kan de trap niet op. Daarna naar camperplaats Costa Blanca op visite bij Bets Wubben. Het was gezellig.

19 februari

Vandaag naar Villajosyosa geweest, waar we afgesproken hadden met Bert en Miriam. Met z’n vieren een hapje gegeten en bijgekletst. Was erg gezellig. Het weer was redelijk, onderweg een paar spettertjes, maar terug in Calpe scheen de zon volop.

18 februari

Een bewolkte dag, dus even naar het winkelcentrum in Finestrat geweest. Maddy heeft zuurkool gekookt, is het vandaag een dag voor. Morgen hebben we een afspraak met vrienden, een oude dienstmaat van me. Hij heeft een appartement in Torreveilja. We zien elkaar in Villajosyosa. Donderdag komt er een vriendin van ons. Die haal ik op op de camperplaats Costa Blanca. Gezellig.

17 februari

Een rit door de bergen gemaakt, het was op veel plaatsen mistig, afgewisseld met zonnige gebieden.  Onderweg bij de chinees in Albir tipan gerechten gegeten.

16 februari

Onze jongste dochter Marieke is vandaag jarig. Zij is met haar man een weekendje weg. De kinderen bij mijn oudste dochter. Lia vanmorgen vroeg naar Alicante gebracht voor de terug vlucht naar Nederland. De vlucht ging goed, maar de spoorwegen waren een ramp. Het is mistig vandaag, dus niet veel gedaan.

15 februari

Omdat Lia morgen weer naar Nederland vliegt, gaf ze nog een afscheidsetentje. We hebben in hetzelfde restaurant van gisteren gegeten. We hadden boquerones fritos, gefrituurde anjovis, met frite en salade. En natuurlijk ijs toe.  Morgen vroeg op om Lia naar Alicante brengen, een uurtje met de auto.

14 februari

Een heerlijke zonnige dag, vanmiddag de boulevard opgegaan wat gedronken en gegeten. Daarna naar de persconferentie van de Provincie Zeeland gekeken. Ongelofelijk hoe een kabinet met de Provincie is omgegaan. Hier past alleen een parlementaire enquete en een behoorlijk vergoeding voor de Provincie.  Ergerlijk hoeveel belastinggeld door deze wijze van handelen is weggegooid, mensen zijn benadeeld en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat de belastingbetaler dus dubbel geld kosten.  De eindafrekening komt natuurlijk bij de volgende verkiezingen.

13 februari

Vandaag thuis gebleven. Heerlijk op het balkon lezen en wat internetten. We kregen regelmatig toeschouwers die kwamen bedelen. Mocht er iemand nog naar Spanje willen, dit appartement is in maart vrij i.v.m. ziekte van huurders. Wie belangstelling heeft kan contact met mij opnemen. Wij hebben andere verplichtingen anders was een maandje extra lekker geweest.

12 februari

Vandaag naar L ‘Albir geweest, eerst naar de Nederlandse winkel, daarna naar de boulevard en gegeten in El Sarcristian. Stolbrood met knofloopsaus, een plank met verschillende kleine gerechten. kogelbiefstuk met frite en salade, halve ltr wijn p.p. en ijs toe. En dat voor € 16,95 p.p. Dat ga je in Nederland niet vinden.

11 februari

Met de auto binnendoor naar Olivia, even voor mijn broer bij camping Kiko park wezen kijken. Hij wil daar binnenkort heen en vroeg zich af of er veel schade was. Geen schade gezien.  Omdat we binnendoor zijn gereden zagen we in de buurt van Denia wat campers vrij staan op een mooi plekje.

We reden iets verder en zagen een vreemd verkeersbord op een redelijke “doorgaande”weg, deze bleek dus niet doorgaand. Hij stopt ineen voor een riviertje 🙂

Daarna in Daimus even wat gegeten, prima voor 8,50 vakensvlees met frite en een ei. Het is een Spaans restaurantje waar we al jaren komen. Goed en goedkoop. Terug in Calpe even wat foto’s gemaakt bij de flamingo’s. Aan de overkant van het appartement stonden een stuk of wat campers. Ook daar een paar foto’s van gemaakt. Een leuk gevarieerd dagje.

10 februari

Een dagje rust in het appartement. Natuurlijk wel even op de boulevard wat gedronken.

9 februari

Terwijl het in Nederland vreselijk stormt, hebben we vanmorgen rond de Penos de Ifacht gelopen.  Natuurlijk prachtig, net als de mensen die ieder op hun eigen manier genieten van het overwinteren. Daarna zijn Lia en ik in het verwarmde zwembad met jetstream (de Spa) gaan zwemmen.  Was even wennen, omdat ik sinds ik poly neuropathie heb niet meer heb gezwommen. Het was even wennen, maar ik was altijd een goede zwemmer en dat gaat nog steeds.  Daarna heerlijk op het balkon gezeten en gegeten.

8 februari

Maddy en Lia naar de markt in Calpe. Ik ben een stuk gaan fietsen en toen even bij de start van de wielerronde gaan kijken. Op de boulevard Zeeuwen aan het vlaggetje te zien. De Guardia Civiel is behoorlijk militairistisch, werden in de houding gezet en toegesproken.  Met een klein groepje even gekletst, maar dat gin moeizaam, ze verstonden iets Engels, maar te weinig voor een leuk gesprek.

7 februari

Uit eten geweest, verder weinig gedaan.

6 februari

Vanmorgen de was gedaan. Vanmiddag naar de andere Boulevard wat gedronken. Leuk mensen kijken 🙂 Er loopt wat tussen de gepensioneerden 🙂

5 februari

Vanmorgen naar de markt in Benidorm geweest, dat is even wennen met twee dames die overal moeten kijken. We hadden beide scootmobiels meegenomen omdat ik ook niet zo ver kan lopen. Was er nog een man die met een huurscooter via achteren mijn scootmobiel moest rammen, gelukkig geen schade. Hij bolde gewoon door. Vreemde figuren. Op de markt kun je van alles krijgen, ook kleding voor uw hond.

4 februari

Weer mooi weer, vanmorgen rustig aan gedaan. Vanmiddag even de boulevard op geweest. Ondertussen een zwembroek gekocht om eens in de Pla te proberen of zwemmen gaat in warm water met de neuropathie, Ja een badmuts moest ook, dus die hebben Lia en ik ook aangeschaft. Ook waren er weer mensen op de berg en waren er hongerigen vogels op het terras. Natuurlijk ook wat foto’s van overwinteraars.

3 februari

Een prachtige zonnige dag, de thermometer gaf 25 graden in de schaduw aan. Vanmiddag over de boulevard gewandeld en een hapje gegeten. Toen ik dacht we hebben het gehad, maakte ik een misrekening. De dames zagen een schoenenzaak en zoals dochters van een schoenhandelaar betaamd, werd die ook even bekeken. Dat resulteerde in nieuwe schoenen voor Maddy, Lia en mij.  Ja dat de Engelsen VW niet kennen blijkt wel, ze zetten er met grote letters Daf op 🙂

2 februari

Vanmorgen was het een beetje bewolkt, maar als snel schijnt de zon volop. Vandaag komt Maddy haar zus aan, deze blijft 14 dagen bij ons logeren.  Ze komt om 16.40 aan op het vliegveld van Alicante, waar ik haar ophaal.

1 februari

Het strand is helemaal schoon. Het wordt nu iedere ochtend met een tractor geharkt en al het vuil verwijderd. Ook bij het appartement wordt er dagelijks in de tuin gewerkt en alles schoon gemaakt. Heerlijk. Vanmorgen naar de markt geweest met beide scootmobielen, de markt is te lang voor mij om te lopen. Daarna even naar de boulevard geweest. Het is weer prachtig weer. Ook een foto van omgebogen hekwerk door de storm, enorm de kracht van wind en water.