Overwinteren 2020

Dit jaar voor de eerste keer overwinteren zonder camper.  We hebben een appartement in Calpe gehuurd. Een appartement zoeken waar een ‘grote’ scootmobiel met vaste accu`s opgeladen kan worden is niet eenvoudig. Maar deze verhuurster had een garage waar dat wel kon. Ook onze auto kan in de garage, deze er dus bij gehuurd. We gaan het meemaken. De weersvoorspellingen zijn goed in Calpe. De nieuwste gegevens staan bovenaan de pagina, u moet dus van onder naar boven de data volgen om het verslag te lezen. Mocht u ook zo’n appartement willen huren, kijk eens op Calpeplaya.eu

VERVOLG FEBRUARI

31 januari

Vanmorgen naar de Internationale winkel gefietst om bruin brood. Het Spaanse brood zijn we geen fan van, alhoewel ze bij de Lidl ook redelijk groed brood hebben. Na de lunch naar de boulevard geweest en een terrasje gepakt.

Ze zijn nog steeds de troep van de storm Gloria aan het opruimen. Maar alles is weer goed toegankelijk. We hebben prachtig weer en zelfs vanavond op het balkon gegeten. De komende dagen beloven ook prachtig te worden. Zondag haal ik Lia, de zus van Maddy op op het vliegveld van Alicante.  Ik ben me dus geestelijk aan het voorbereiden op twee vrouwen in huis 🙄 😀

30 januari

Boodschappen gedaan en van de zon genoten op ons balkon. Daarna wat gedronken aan de boulevard, waar we vrienden tegen kwamen. Met z’n vieren bijgekletst op het balkon. Het is prachtig weer. We krijgen vragen waar we dit appartement gehuurd hebben, De link hebben we bovenaan de pagina toegevoegd.

29 januari

Vanmorgen na het ontbijt beide scootmobielen in de auto gezet en een rit door de bergen gemaakt richting El Castell de Guadalest. Een hele mooie rit door de bergen. Het plaatsje waren we al eens geweest, dus verder gereden richting La Nuncia. Onderweg gestopt op een parkeerplaats. Bij het wegrijden raakte de extra treede van de auto de grond een behoorlijke klap, maar gelukkig geen schade. Vandaar doorgereden naar Benidorm waar ik bij het centrum een parkeerplaatsje vond. Beide scootmobielen uitgeladen en door de winkelstraten en over de boulevard gereden. Scootmobielen zijn dan een uitkomst. Meestal nam ik de fiets en Maddy de scootmobiel, maar in de winkelstraten van Benidorm gaat dat niet. Ga ik lopen dan zijn we snel uitgelopen. In Calpe even de auto gewassen, dat was na die weken wel nodig.  We kregen tevens bericht dat op meerdere plaatsen in Spanje campers zijn weggestuurd, zie Camperlanden.

27 en 28 januari

Naar de Nederlandse winkel en Albir in geweest. Vandaag hier op de boulevard wat rond gekenen en gegeten. Voor Maddy biefstuk en ik een  T-bone, dat was me de vorige keer ook goed bevallen. Twee redelijk rustige dagen dus. Vanavond naar Married at the first time kijken, een zon van vrienden van ons Robin Menger trouwt in dt programma.

26 januari

Een heerlijk zonnige dag en dus maar op ‘onze’ boulevard gebleven.  Al vroeg horen we de veegauto bezig, de gemeente doet er alles aan om het weer allemaal toegankelijk te maken.  Voor de vereniging Senioren politie Zeeland een privacy reglement en een mandaatbesluit ontworpen en aanpassingen aan het huishoudelijk reglement voorgesteld.  Het reglement dat voor hen geconcipieerd was voldeed in bijna geen enkel opzicht aan de AVG.  Daarna gewandeld over de boulevard, wat gedronken en vervolgens op het balkon in het zonnetje gezeten.

25 januari

Onze oudste dochter Petra is gestart met haar eindexamenproject als fotograaf.  Haar idee is om via binnenwegen langs Zeeuwse gehuchten en kleine plaatsjes te rijden. Het doel is portretten te maken van inwoners van Zeeland. Niet meer en niet minder. Ze wil zich een beetje laten leiden door “het toeval”. Gewoon gaan rijden en binnenwegen nemen.  Ze schrijft daarover op haar blog.

Boodschappen gedaan en daarna heerlijk op het balkon gezeten. Het is wat bewolkt vandaag. Mensen beklommen de berg, leuk om te zien. Het pas schoongemaakte strand lag weer vol zeewier. Vanavond met vrienden uit eten.

24 januari

De verjaardagsdatum van mijn moeder, als ze nog geleefd had was ze vandaag 100 geworden. Maar dat mocht niet zo zijn, ze is 92 geworden.

Het weer is mooi, In Altea kan het water niet gedronken worden, ook niet om je mond te spoelen. Dit is nog een gevolg van de strorm Gloria.  Hoe het in andere plaatsen is weet ik niet, maar even voorzichtig doen is altijd goed natuurlijk.

Vandaag een autoritje door de omgeving en de bergen gemaakt naar Gandia. Een prachtige natuur. Ook stonden de amandelboompjes in bloei.

De marinierskazerne.

Als je marinier wordt weet je dat je overgeplaatst kunt worden. Het besluit om de kazerne naar Vlissingen te verplaatsen heeft veel gevolgen gehad. Onteigeningen, aanleg van een rotonde en nog veel meer kosten. Formeel is het besluit nog niet genomen, maar als een overheid onbetrouwbaar wil zijn moeten ze dit volhouden. Zet men het besluit door dan zal men moeten compenseren wat weer miljarden belastinggeld gaat kosten.  Er is maar één goede oplossing en dat is doorgaan en de mariniers verplaatsen. Er is ook voor gezinsleden werk te vinden.

23 januari

Vanmorgen bewolkt maar zonnig, in de middag volop zon en heerlijk weer. We zijn eerst Calpe ingegaan en daarna de boulevard bekeken. Onder ons appartementencomplex wat gegeten, was prima. Ik een T-bone steak en Maddy een salade. Zagen dat de heggen op de boulevard voor het appartementen complex waren gerooid. Jammer, maar de boulevard is weer toegankelijk. Ook horen we dat de regering weer een hoop overheidsgeld heeft weggegooid dat was uitgegeven door o.a. de Provincie Zeeland. Dat overheden zo met elkaar omgaan. Ik denk dat iedere Zeeuw boos is over een dergelijk idioot besluit.  Maar het geloof in deze regering is toch al niet groot, met deze beslissing is het helemaal weg.

Ook de overzichten van de APV bepalingen voor campers en de regels voor de gehandicaptenparkeerkaart bijgewerkt. Ook hier is de overheid toch het paadje kwijt met zoveel verschillen.

Deze slideshow vereist JavaScript.

egeven voor de Marinierskazerne in Vlissingen. Triest en ongelovelijk, alleen om dat gezinnen niet naar Zeeland willen. Ongehoord, als je een dergelijke baan aanneemt weet je dat overplaatsingen erbij horen.

22 januari

Vanmorgen allemaal zware werkzaamheden gedaan, eerst het afval naar de containers aan de weg gebracht. Vervolgens alle ramen van het balkon schoongemaakt en streeploos gezeemd. Mocht u onverhoopt toch nog een streepje op de ramen ontdekken dan is een bezoek aan de oogarts aan te raden 🙂 Daarna Maddy naar Benidorm gereden en de markt bezocht. Prachtig om alle types te bekijken die daar lopen. In Benidorm is het Levante strand grotendeels verdwenen of beschadigd. De boulevard in l’Albir is nog steeds afgesloten. Ook hier is men nog hard aan het werk. Ook lezen we dat er al acht doden zijn door Gloria. Ik vraag me dan af wie de naam Gloria heeft verzonnen.

21 januari

Vannacht om 2 uur wakker geworden van onweer met behoorlijk en flinke klappen.  Bij het opstaan nog veel wind en behoorlijke golven, maar men was al met man en macht aan het werk op de boulevard. Om een uur of 11 naar Finestrat gereden en bij de Carafour boodschappen gedaan. Op de terugweg in L Àlbir wat bij de chinees gegeten. Daarna op de boulevard gekeken wat de kracht van het water had aangericht. Zie de foto’s, welke allemaal voor ons appartement gemaakt zijn. Het weer is ondertussen opgeknapt. Willen we de boulevard op, dan moeten we nog wat terreinbanden voor de scootmobiel zien te scooren.

20 januari

Na de lunch nog even de boulevard opgelopen, maar deze was afgezet. Toch nog wat foto’s gemaakt. Bij de haven is een Nederlands gezin meegesleurd door de golven. Er reden hier ook ineens veel politieauto’s langs. Lees meer in de PZC.

Deze slideshow vereist JavaScript.

Gisteravond nog foto’s gemaakt. Ik dacht vanmorgen even het afval in de container aan de weg te gooien. Dat leverde alleen als resultaat een paar natte voeten en schoenen op. Daarna even naar de boulevard gelopen en wat filmpjes en foto’s gemaakt. (filmpjes volgen). Het vliegveld van Alicante is 24 uur gesloten. Het iswel ietsje minder wind en regen dan gisteren. Er staat toch aardig wat blank. In Benidorm zijn wat campers beschadigd lezen we.  Er staan nog steeds flinke golven en er drijft van alles in het water. Ook staan enkele lantaarnpalen scheef. Maar het ergste hebben we vermoedelijke gehad.

19 januari

“Reisadvies Spanje | Ministerie van Buitenlandse Zaken

Vanaf zondag wordt erg slecht weer verwacht in de regio’s Balearen (waar Ibiza deel van uitmaakt), Catalonië en Valencia. Regen en sneeuw kunnen voor overlast zorgen. Voor zondag is door het Spaanse nationale weerinstituut code rood afgekondigd voor de kust van Ibiza en Valencia omdat er hoge golven kunnen zijn. In de overige gebieden in het oosten van Spanje geldt code oranje of geel. In de Pyreneeën is later in de week ook kans op noodweer, vooral aan de zuidkant. Dit kan tot aardverschuivingen leiden. Zie ook onder ‘natuurgeweld’ in de rubriek ‘Veiligheidsrisico’s’. Volg het lokale nieuws en de aanwijzingen van de lokale autoriteiten op”.

Ook Calpe valt dus onder deze waarschuwing. Om 10.43 schijnt in ieder geval de zon nog.

We lezen dat het vliegveld van Alicante 24 uur gesloten is in verband met de weersomstandigheden. Volgens de diverse weerstations gaat het vannacht waaien met een windkracht 7 à 8 met stoten naar 10. Dat is wel hard maar ook geen orkaankracht.

18 januari

Vanmorgen naar de markt in Calpe. Het is een lange markt net achter de Lidl en bij de camperplaatsen. Het was er redelijk druk met Spanjaarden, Belgen en Nederlanders.  Natuurlijk kwamen we een bekende tegen. ook de Flamingo’s nog even op de foto gezet, maar een appartementencomplex leverde wat schaduw. Het was teveel werk om het even opzij te zetten. Daarna naar het appartement en begonnen aan de nasi, volgens mijn onovertroffen recept 🙂 De komende dagen is het weer wat minder, maar ik verwacht dat het bij Calpe wel mee zal vallen. Zie El Tiempo. Vanaf donderdag wordt het weer beter.

17 januari

Vanmorgen even gekeken bij de camperlaatsen, was overal erg druk, geen vrijstaande campers meer gezien. Daarna wat foto’s gemaakt bij het zoutmeer en de rots El peñon de Ifach. Vanavond uit eten met Henk en Jecqueline.

16 januari

Vandaag een heerlijke zonnige dag, het zonnescherm moest naar beneden. Henk en Jacqueline komen koffiedrinken. Gisteren verraste onze dochter ons met een extra scootmobiel. Petra moest die natuurlijk direct laten zien. Fijn zulke kinderen 😛

15 januari

Tussen de middag bij Hong Kong in L’Albir gegeten. Zit je rustig komt iedereen van camperpark Costa Blanca binnen, dus gedaan met de rust :-). Daarna terug naar Calpe. Het appartement bevalt ons goed, heel de dag zon. We kijken direct op  de 332 meter hoge rots El peñon de Ifach. Voor de liefhebbers kun je de rots beklimmen, boven heb je een prachtig uitzicht over de omgeving. De scootmobiel had niet voldoende vermogen dus hebben wij er maar van afgezien.

14 januari

Een dagje luieren in het zonnetje. We hebben een heerlijk balkon waar we de hele dag zon hebben.

13 januari

Een rustig dagje. Vanmorgen wat boodschappen gedaan, daarna visite gehad van Nico en Maudy die we al jaren kennen van het camperen. Ook om mij motiverende redenen besloten te stoppen als vrijwilliger bij Delta Ride for the Roses. Ook bezig geweest met de overzichten van de gemeenten m.b.t. de APV bepalingen over campers en de gehandicaptenparkeerplaatsen. Een rustig dagje dus.

12 januari

Vanmorgen naar de markt in L`Abir gereden. Op de markt was kleding gekocht. Daarna bij Bets Wubben, die op camperpark Costa Blanca staat koffie gedronken. Knap dat ze alleen met de camper naar Spanje is gereden. Er waren twee andere dames bij met ieder hun eigen camper. Natuurlijk stonden er meer bekenden van ons, zoals Ron en Marja, Hans en Bettie etc. Vervolgens terug gereden en wat gegeten op de boulevard in Calpe. We hebben prachtig weer.

11 januari

Vandaag de boulevard aan de andere kant van de rots bekeken. Beide boulevards zijn leuk en op loopafstand. Nederland kan qua toegankelijkheid een voorbeeld aan Spanje nemen, je kunt overal de trottoirs op en je kunt eigenlijk ieder restaurant in met een rolstoel of scootmobiel. Daarna heerlijk in de zon gezeten op ons balkon. In de loop van de dag een mevrouw geadviseerd over de aankoop van een camper voor een B rijbewijs. De verkoper wilde deze mensen een camper verkopen met een maximum totaal gewicht van 4000 kg. Niet verteld dat hij dan terug gekeurd moest worden naar 3500 kg. Hierdoor zou er eigenlijk geen laadvermogen meer overblijven. Men zag daarom van de koop af. De reactie van de verkoper, wanneer je alles wat op internet serieus zou moeten nemen kan iedereen beter de hele dag thuisblijven. Daarna kraamt hij nog wat onzin uit. Ja je zult bij een dergelijke bedrijf een camper kopen. Ik heb dit bedrijf dan ook uit al mijn startkabel pagina’s verwijderd. Ook kan een dergelijk bedrijf geen reclame maken op mijn websites. Mijn advies koop bij een betrouwbaar bedrijf, liefst een BOVAG bedrijf, je hebt dan meer rechten.

10 januari

Vanmorgen eerst naar de kapper geweest in Calpe. Daarna naar L`Albir om boodschappen te doen bij de Nederlandse Supercontent, met name het Spaanse brood vinden wij niet lekker. Daarna gegeten bij El Sacristan, Een restaurant waar we al jaren komen, Prima gegeten. Vervolgens even gekeken bij de internationale winkel in Calpe. Blijken ze daar ook Nederlands brood te verkopen. Voor winkels en andere links zie Camperlanden. Het was vandaag wat bewolkt en er viel een spettertje regen. Het is in de omgeving erg druk met campers, de camperplaatsen staan allemaal vol. In Calpe komt er een nieuwe camperplaats bij, uit geruchten horen we een plaats voor grote campers. Men is met het terrein bezig. Meer weten we op dit moment ook niet.

9 januari

Vandaag in Calpe gebleven en een rondje boulevard. Vanmiddag visite. We hebben prachtig weer, heerlijk om buiten te zitten.

8 januari

Weer wakker worden met het zonnetje. Wat minder is dat de provider Camperpunt heeft geblokkeerd omdat er gebruik wordt gemaakt van onbeveiligde invoervelden.  Overigens kan dit voor de gebruikers van de website geen kwaad. De provider gaat het oplossen, waarna de website snel weer bereikbaar is. Het bleek dat spammers gebruiker waren geworden, waardoor de server problemen kreeg. We hebben de mogelijkheid om je als gebruiker te registreren uitgezet tot we tijd hebben voor een goede oplossing. Vandaag naar het winkelcentrum in Finestrat geweest. We wilden naar de markt in Benidorm, maar hadden alleen de kleine scootmobiel bij ons en op loopafstand (voor ons) konden we de auto niet kwijt. Volgende keer dus twee scoots mee. De temperatuur was 18 graden, volop zon en geen wind.

7 januari

Vandaag ietsje bewolkt. Het appartement bevalt prima, alles is aanwezig, zodat je nooit je hand op een lege plek slaat. Vandaag even naar Albir, daar bijnde chinees gegeten, loempia, babi-pangang, rundvlees met oestersaus, nasi en bami, ijs met slagroom na. En natuurlijk inclusief de drankjes. En dit allemaal voor 16 euro.

6 januari

Wakker worden en direct genieten van een mooi uitzicht. Vandaag eerst boodschappen doen en vanmiddag naar de verjaardag van Jacqueline die een huis in Calpe heeft.

5 januari

Vandaag binnendoor gereden, was heerlijk rustig en veel bekende plaatsen gezien. We kwamen wel erg veel campers voorbij en tegen. Het viel op dat er erg veel met aanhangwagen reden. De rit verliep prima en omstreeks 14.00 uur waren we in het appartement. Het appartement is leuk en we hebben prachtig uitzicht op zee.

4 januari

Vanmorgen tegen 8 uur vertrokken na een ontbijt. Het ontbijt was prima, maar iedereen moest zelf zijn eitje koken. Er staat een speciaal kookapparaat en 1 eierwekker voor iedereen. Dat werkt dus niet als er ook een bus binnenkomt 🙂 Daarna via de tolwegen naar Cambrils gereden. Hier hebben  we een kamer via booking.com geboekt. Onderweg viel ons het grote aantal campers op van verschillende nationaliteiten. Als dat allemaal naar Spanje gaat, wordt het overbevolkt met campers. Overigens zijn er op dit stuk tolweg overal campervoorzieningen langs de snelweg. Overigens geen aanrader om daar te overnachten.

De gehandicapten toiletten langs de tolwegenin Frankrijk zijn keurig. In Spanje bij de benzinestations eveneens. Prima hotelkamer met mooi uitzicht. Maar gehandicaptenvoorzieningen, een toiletpotje waar je bijna op de grond zit. Maar we zijn in Spanje met een zonnetje en 14 a 15 graden. Vanavond vanaf 20.00 uur diner. Voor € 5,00 p.p. morgen een ontbijt.

3 januari 2020

Vanmorgen 3 januari om 07.30 uur van huis vertrokken. Het regende, wat we tot de eerste stop hielden. Onderweg hadden we bij The Liberty’s in Villefranche-sur-Saône een kamer gereserveerd via Booking. com. We hadden rolstoeltoegankelijk ingegeven. En ja dat hadden ze begrepen, de kamers zijn op de eerste verdieping boven een Engelse pub. Dus dat ging hem niet worden. Besloten om dan maar wat anders te zoeken. In de file door Lyon. We zagen langs de weg een Ibis hotel, maar natuurlijk kon je daar de weg niet af. Teruggereden en een kamer geboekt. Aangegeven dat we kamer wilden die voor iemand met beperkingen toegankelijk is. Natuurlijk kregen we die, maar met een ligbad. Maar goed dat maar voor lief genomen. Morgen verder, kijken of we dan een kamer kunnen vinden waar je gewoon kunt komen en douchen 🙂 Gebeld met booking.com en die regelden netjes dat één en ander wordt opgelost en de betaling met reserveringskosten terug komt.